شنبه ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵
۰ نفر

همشهری آنلاین: نقاشی‌های حسین خوشرفتار از 22 اردیبهشت‌ماه به روی دیوار گالری شکوه رفت.

نقاشی

به گزارش همشهری آنلاین، در این نمایشگاه که خوشرفتار آن را به شمسی گل محمدی از خیرینی که در کرمانشاه بانی ساخت مدرسه، کتابخانه و پارک بوده تقدیم کرده است، 20 اثر اکریلیک با دو نگاه متفاوت به طبیعت در معرض دید عموم قرار گرفته است.

او در این نمایشگاه آثارش را از هم تفکیک کرده است و در دو سالن گالری به ترتیب تقدم و تاخر و نوع نگاهش به طبیعت آنها را به تماشا گذاشته است.

تعدادی از آثار وی فضایی اکسپرسیونیستی داشته و در بعضی دیگر نگاهی رئال به طبیعت دارد با این تفاوت که کمی مدرن و حساب شده‌تر در آن عمل کرده است.

او که حدود 10 سال است در زمینه نقاشی فعالیت دارد، دوره‌های کاری خود را به سه قسمت تقسیم می‌کند و می‌گوید: من نقاشی را در تربیت معلم شهر مشهد نزد استاد خلیلی شروع کردم در این بین گاهی در طبیعت کار می‌کردم، بعد از گذراندن این دوره به شمال خراسان سفر کردم و از صبح تا عصر در بین درختان و طبیعت می‌نشستم و کارهای کوچک امپرسیونیستی انجام می‌دادم.

وقتی در دانشگاه هنر تهران در رشته نقاشی قبول شدم، نقاشی‌هایم را به اساتید نشان دادم، آنها معتقد بودند این نوع کار متعلق به چندین دهه پیش است و توسط امپرسیونیست‌ها انجام شده، نیازی نیست من تجربه دوباره‌ای در این زمینه کسب کنم، کم کم با یکسری طراحی‌های متفاوت فضای کاریم را تغییر دادم و به سمت آثار رئال که در یکی از سالن‌های گالری عرضه کرده‌ام حرکت کردم.

من در این آثار به اندازه زیادی از خط بهره گرفته‌ام و به نوعی می‌توان گفت ریاضی گونه عمل کرده‌ام. در آخر هم از این آثار کمی فاصله گرفتم و به رنگ‌ها نزدیک تر شدم و رنگ‌های شفاف را به شکل لایه لایه بر روی هم کار کردم که این در واقع تکنیکی بسیار شخصی و حسی محسوب می‌شود که شامل آثار تازه‌ام در سالن دیگر گالری است.

خوشرفتار در آثار رئال و مدرنی که در این نمایشگاه ارائه داده با بهره گیری از خط های بسیار حساب شده طبیعت را به تصویر کشیده و زاویه نگاه خاصی را در پیش چشم مخاطب به تماشا گذاشته است.

او طبیعت را از چند جهت مختلف از زوایای دید متفاوت بالا، پایین و اطراف به ما نشان داده است که این خود می‌تواند نقاشی‌هایش را با کارهای دیگری که تا به حال با موضوع طبیعت دیده ایم متمایز سازد.

او در این آثار بیشتر از رنگ‌های اکر بهره گرفته و به صورت ملایم در اثر استفاده کرده است، تم رنگی این دسته از آثارش شبیه به هم هستند.

او درباره فضای جدید نقاشی‌هایش و استفاده بیشتر از رنگ‌ها در تابلوهایش می‌گوید: من در این نمایشگاه دو نوع از آثارم را ارائه داده‌ام، علت آنکه از سمت کارهایی که خط سهم بزرگی در آن داشت به سمت آثاری که رنگ در آن حرف اول را می‌زند حرکت داشتم، تنوع در کار بود.

من فکر می‌کردم مخاطب با دیدن کاری که ریتم یکنواخت دارد و هم از لحاظ تم موضوعی و هم رنگی به هم شبیه است راضی نمی‌شود و از طرفی به دنبال راه جدیدی برای بیان و القای احساساتم بودم که به کارهای جدید رسیدم.

هر مخاطب برداشت خاص خود را نسبت به آثارتازه وی در این نمایشگاه دارد زیرا هنرمند محدوده‌ای برای نقاشی‌هایش تعیین نکرده، هم می‌توان گفت تصاویری از اعماق اقیانوس و دریاهاست هم می‌توان به کهکشان‌ها و یا انفجاری بزرگ نسبت داد.

بافت‌ها، حفره‌ها و سایه‌هایی از فیگورها به نقاشی‌هایش راه یافته‌اند، در آثار او بیگ بنگ یا انفجار بزرگ که رنگ و نقش‌هایی با خود همراه دارد دیده می‌شود اما هدف هنرمند بیان تخریب در آثارش نیست بلکه در این تابلوها مژده زایش و تولد می‌دهد.

حسین خوشرفتار متولد 1360 خراسان رضوی است.

اوفوق دیپلم آموزش هنرهای تجسمی و لیسانس نقاشی از دانشگاه هنر تهران دارد و حدود 10 سال است که در زمینه نقاشی فعالیت می‌کند.

وی تاکنون در شش نمایشگاه گروهی و چهار نمایشگاه انفرادی در گالری‌های والی، صبا، احسان و ... در تهران و مشهد شرکت داشته است.

این نمایشگاه تا27  اردیبهشت ماه در گالری شکوه دایر است و علاقمندان می‌توانند همه روزه از ساعت 17 تا 21 از این آثار در گالری شکوه واقع در خیابان فرمانیه،اندرزگو،کوچه سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 دیدن کنند .

 

 

 

 

کد خبر 170043

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز